Golfpremiär

Igår hade Sivan teroiprov på golfen. Det gick bra och väl hemma berättade hon att hon egentligen var sugen på att spela golf på riktigt igen och inte bara stå och slå på driving ranch. Sagt och önskat. Lysingsbadet har provapågolf och eftersom hon grejat teorin och jag har grönt kort på Norefjell GK bestämde vi oss för att gå ut på bana idag.

Det var toppenväder och strax efter klockan 11 var i ute vid Lysingsbadet. Efter varsin hink var vi redo. Jag som hade spelat en del förut märkte väl att det var mionst tre år sedan. Det var ojämt så det förslog. Långa raka bollar varvade med sneda, korta och en massa slag rätt ner i gräset.

Vi gick i alla fall 18 hål och sammanslaget blir bedömningen att det blir nog bättre med träning. Dock konstaterar jag fortfarande att jag aldrig kommer bli biten så golf kommer ta all min tid. Nej, det finns det alltför många andra spännande aktiviteter för.

En tur någon gång ibland med hyggligt sällskap, det är nog bara kul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0