Det serveras gammal mat

Igår kom så det trista vädret som förutspåtts. Det var grått från morgonen och när vi sedan begav oss ut på golfbanan strax före tolv kom de första regndropparna. Väl ute på driving rangen var det snöflingor som kom, men det varade bara i en kvart och sedan var det över.

Sivan hade sin sista kursdag för grönt kort. Det gick säkert bra och nu ska hon bara spela tills hon känner sig säker på att klara uppspel. Själv förhörde jag mig om hur jag skulle få grönt kort i Sverige (jag har ett norskt) och det var bara att uppvisa detta så skulle allt ordna sig automatiskt. I alla fall om jag betalade 2700 SEK och går med i golfklubben.

Väl hemma så fortsatte vardagssysslorna. Sivan fortsatte med sitt målarprojekt och jag började med maten.

Det var så att för en tid sedan kom jag på (efter ett restaurangbesök påväg till Norge) att jag ville laga potatisplättar hemma. Sagt och gjort, väl hemma igen blev det raggmunk som var jättegott. Det var bara ett problem. Det var nog inte raggmunken jag hade i huvudet och nästa gång vi åkte till Norge kom vi i prat om detta. Då kom jag på att det var rårakor jag tänkte på.

Så nu blev det rårakor på lördagen. Franska rårakor med potatis, lök och morötter. Till detta serverades stekt lufttorkad skinka, turkisk yoghurt, lingon och rårivna morötter. Det gick hem och Sivan bestöllde på stående fot rårakor inom en snar framtid.

Tio stora potatisar ocn två morötter försvann i ett  nafs. Det var härligt. Vi blev så mätta att vi till kvällen nöjde oss med lite ost, vindruvor och kex. Såklart tillsammans med varsitt glas vin och till Idol och Skavland. Inget av dom var igår speciellt bra tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0