Det är min dag idag

Här i huset firar vi egentligen inte födelsedagar. Men, ja, det finns ju alltid ett men. Vi köper presenter och så har den som fyller år makten att önska och bestämma nästan allt som ska göras under dygnet man fyller år.

Det brukar begränsa sig till kaffe på sängen, god mat genom hela dagen och så en eller annan present. Så klart tjatas det en del om att det "är min dag idag" men på det stora hela är det en hygglig dag som vio upplever tillsammans.

Eftersom jag bott långt från familj och vänner sedan ett antal år har uppvaktningen minskat gradvis och består idag av ett telefonsamtal, eller ett sms. Gott och väl för mig.

Annars har min dag bestått av lite golf, en glass i hamnen, mat på AlaOnkel och så världens finaste jacka som jag fick av Sivan. Den kostade en förmögenhet och jag kommer få användning av den både i varma Västervik där vindarna tar sig in övarallt på vintern. Jag kommer också få användning av den i Norge där temperaturen enligt Gro redan nu är flera grader under minus. Lite kontrast det eftersom våra prästkragar fortfarande blommar på framsidan (skuggsidan).

Helgpaddlingen som vi planerat till söndag fryser inne då man utlovat ruskväder. Regn, eller möjligen snö tillsammans med vind är ingen god kombination tillsammans med kajak. Vi får finna på något annat.


Fjällräven Kodiak park som födelsedagspresent :)


Nu ropar Sivan att det bara är en timme kvar. Bäst att logga ur och finna på ett par önskningar. Jag menar, det är ju ändå min dag idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0