Skridskosektionen i Friluftsfrämjandet Västervik

I går kväll var det äntligen dags. Det var långfärdsskridskosektionen som hade upptaktsmöte. Ett tjugotal medlemar (och förhoppningsvis blivande) hade samlats för att prata ihop sig inför säsongsstart. Några nya var närvarande, vilket alltid är kul då det lätt blir samma mäniskor som gör samma saker hela tiden. Det bestämdes att premiären skulle förläggas till Gamlebys bandybana idag och för vår del kom avhoppet tidigt i morse. Regnet öste ner och med det sjönk all den inspirationen vi fann igår, ner till ett minimum idag. Vi tar chansen på att det blir på måndag morgon i stället.


En tur från i vintras på Hjorten

Annars passade jag på att åka till glasmästaren igår. Det blev ett litet stenskott på den nya framrutan på vår första norgestur efter att densamma ruta blev utbytt. Det var bara en liten prick, men hellre byta på en gång än vänta på att det blev en hel spricka. Med IF försäkring som jag bytt till blev kostnaden för oss 100 kronor. Överkomligt tyckte vi.


Tejpat stenskott på framrutan

Det blev också en tur på golfbanann igår. Det var första gången på fjorton dagar och det märktes. Det släppte dock ganska snabbt och jag spelade på säkerhet, något som jag kanske borde göra oftare då jag gick runt på ny rekordpoäng. Banorna var förvånansvärt torra trots allt regn den senaste tiden och det var massor av folk ute.

Nu ska vi regnklä oss för att gå till affären och handla lite smått.

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0