Lördag kväll

Idag lyckades jag sova fram till klockan halv två. Då vaknade jag av att något skedde ovanför mig. Eftersom jag nu levt med Sivan rätt så länge förvånas jag sällan av hennes upptåg. Nu väckte hon mig genom att stå och fotografera med blixt ovan mitt  huvud. Det var mig och lilla kattafröken hon tyckte skulle förevigas.

Jag tror att Minoe har sovit bakom min rygg hela dagen. Hon ligger helt stilla och bara någon gång ibland hör man henne dra en djup suck. Likaså när jag rör på mig sträcker hon ut ena tassen och petar på  halsen eller i ansiktet mitt. Lite som en påminnelse att hon ligger där och att jag ska vara försiktig.

Sivan arbetar i kväll och då passar jag på att dammsuga, åka och handla och eftersom solen skiner idag, tvätta bilen. Det var flera veckor sedan nu och var välbehövligt. Nu är det bara insidan som skulle ha en omgång, men det får bli när vi kommer hemom dryga veckan.

Då hoppas vi kunna köpa bil. Det ligger ett par intressanta av var modell ute nu och vi håller tummarna för att någon är kvar så vi hinner åka och titta.....


Arkivbild från förra besöket. Nu är det barmark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0