Utedag

Dagen har mest bestått av utearbete. Eftersom det återigen har varit en sommardag så passade jag på att göra en totalmakeover på bilen. Den är tvättad, damsugen och putsad. Överallt såväl inne som ute, bak som fram. Nu kan Sivan byta lampor varje dag utan att bli smutsig eftersom motorrummet nu också är rengjort. Bak i skuffen fanns det en del hundhår som togs bort och nu är bilen i gott skick.

Egentligen hade jag tänkt sticka ut på sjön, men eftersom det har blåst väldigt mycket och alla jobbar så valde jag att bli kvar på land. Sivan och jag har planerat kvällspaddling med friluftsfrämjandet i morgon kväll och vi håller tummarna för fortsatt sol. Böåser det lika mycket då är det bara kul. Det är ju alltid lite tryggare att ha sällskap om man skulle gå runt.

Nu är nu och det innebär att vi för dagen väljer motionstur på inlines. Därpå ska vespan tas ut och vi åker och handlar. Det ska bli myntapotatisen som var förra årets succé med grillad kyckling, halloumi och tomat. Drycken blir en bayersk lättöl.


 

Det växer så det knakar i trädgården nu. En ny blomma kommer varje dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0