Hemmaseger för Västervik speedway

Ikväll var det årets första hemmamatch i speedway. Då sponsorerna hade lovat en krona per besökande så hade man ( i alla fall enligt de cyklar och bilar som stod precis överallt) gått man ur huse här i stan.

Man pratar om snåla smålänningar och nog hjälpte det till att det var gratis inträde. Jag hörde flera stycken prata om att det gällde att passa på just därför och att de aldrig var på speedway annars. Jag hoppas detta får dom att tänka om och att de någon gång då och då kan bidra med en hundring till klubben.

Jag är novis på området, men det är verkligen  lätt att sätta sig in i systemet. Idag var det rafflande dramatik i flera heat innan Västervik så drog ifrån de gästande Indianerna.

Medan solen gick ner spred sig kylan snabb i en redan sval kväll. Jag hade som tur bar ett par tunna handskar med, men dunvästen hade suttit fint den  med. Nu är nu och det innebär nyheter och lite godis framför tv:n innan katta och jag tar natt.


Heat 11 medan solen sakta sänker sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0