Heldagspaddling utanför Västervik

Idag var det återigen dags för paddling. Vi blev bara tre eftersom alla andra hade fullt upp. Vädret var soligt, men lite blåsigt när vi startade och fram på dagen blåste det alltmer. Dagen började i t-shirt och avslutades med dubbla tröjor och regnjacka för vinden.

Vi gick ut från Horns udde och gick i yttre kustbandet söderöver. Vi paddlade närmare en mil och landade till slut på en liten ö som heter Tallskär. Det var öppet och fint och perfekt för lunch. Här såg vi också en grupp som jag såg innan vi stack ut. De var 7 paddlare som i huvudsak paddlade VKV:s kajaker och som sakta paddlade söderut.

Efter lunch beslutade vi att gå inomskärs då vinden hade ökat ytterligare. Vi  paddlade förbi Flatholmen som vi övernattade på i höstas innan vi så vände kursen norrut igen. Det blev en lång tur idag och gps:en stod på 26,7 km när vi var hemma vid Horn igen. Då värkte min korsrygg och det var jag inte ensam om tror jag.


Violer i massor, överallt


Picknick på tallskär


En bayersk och ett par goda smörgåsar


Tjust ytterskärgård. Strax norr om Misterhults skärgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0