Västevik vaknar

Idag har det varit fint väder och varnt. Nyss hemkommen från vintern var det såklart extra skönt att få vår. Jag har idag passat på att städa undan bland blommor och buskar. Gått över med sekatören både här och där innan jag avslutade med att ta fram både kajakerna och trädgårdsmöblerna.

Trädgårdsmöblerna kom väl till pass då lunchen åts ute i solskenet och kajaken, den hoppas jag få användning för reda fredag då jag tänker mig turen Gränsö runt om vädret är bra. Mer om det senare i så fall.

Jag har också, gräsänkling som jag är, fått till en maskin tvätt som hängdes ut. Det var inte direkt torrt på en timme, men ett par timmar senare var även jeansen torra.





















När detta var avklarat for jag ner på stan.  Jag skulle finna en optiker eftersom jag alltmer hamnat i en tittaöverglaögonkantensituation. Dvs, jag är i behov av ett par progressiva brillor (jag vågar inte skriva glasögon för då skrattar våra norka vänner ihjäl sig åt mig). Det tycks mig som det blir ett jättedyrt kalas.

För när man tittar på de lockpriser som används i tidningarna så är det såklart med det billigaste glaset och med bågar i den lägsta prisklassen. Nu blir priset i stället mellan 6000-8000 SEK. Något som tyvärr inte är så mycket att göra åt.

Vad som däremot var glädjande på stan var  att den sakta håller på att vakna. Det var inte bara de ambulerande korvkioskerna som hade lite folk kring sig. Nej, det satt folk lite här och där och många var nere i hamnen och bara gick, njutandes av solen (jag ska väl erkänna att det blåste lite kallt).





















Nu ska jag ut på en löptur. Det gäller att passa på medans det är torrt och fint.

Kommentarer
Postat av: Siv

Välkommen til Sverige. Du har tur som fick uppleva årets första riktiga vårdag. Visst var det kall blåst men i lä gassade det rejält. Trevligt för Dig att få börja med "vårbruket" men Du for väl inte fram med sekatören alltför hårt när inte Sivan var med och styrde upp?!

Nåväl ha en trevlig ledighet och lycka till med köp av "brillor". Kram!!

2009-03-18 @ 22:27:50
Postat av: HerrE själv

Tyvärr är ju inte Sivan hemma förrän i mitten på maj så det finns inga alternativ. Fara fram själv, eller låta det växa igen...



Jag tror vi både föredrar det senare :)

2009-03-18 @ 22:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0