Vårtecken i Västervik

Så var det återigen samling med torsdagsgruppen. Vi träffades idag ute på Gränsö för en rundtur. Jag har gått den flera gånger, men eftersom den till stor del går bredvid havet så går jag den gärna om igen. Dagen till ära var det en del nya bekantskaper och vi var tillslut 9 stycken i gruppen.

Det var blå himmel och varmt i solen, men eftersom det blåste nordan så var det kallt inne i skogen och i skuggan.

Turen var 13,5 km och som alltid stoppade vi halvvägs för att göra en brasa och grilla ett par korvar. Jag hade ett par små dyra chorizos som var ilsket röda. Dom var toppengoda och jag har flera kvar som får följa med nästa gång. Då ska jag ta ett kort av dom dessutom.

Väl åter vid bilen skulle övriga stoppa hos Anki, en av våra få damer, och fika. Jag själv skule ner på stan för att fixa mina nya brillor.


Årets första blåsippa



och så årets första huggis. Faktiskt riktigt söt

Kommentarer
Postat av: P3

hörru äckelpotta, du måste varna! Det är inte schysst att lägga upp ringlande ormar!



Jag hämnas med att inte avsluta med kram plus ett tråkigt inlägg på mig egen blogg!

2009-03-19 @ 21:35:04
Postat av: Anonym

till mitt försvar säger jag att den inte var slingrande. De var tämligen seg och med ett bittelitet huvud var den faktiskt rätt så söt.



Det var först när någon ville lyfta upp den som den visade lite livstecken och sakta, sakta ringlade iväg in bland stenarna på andra sidan staketet :)

2009-03-19 @ 21:47:44
Postat av: Anonym

Den är slingrande! Det ser jag ju, den ligger slingrad och äcklig. Ormar kan aldrig vara söt, du behöver få dina prioriteringar kollade =P

2009-03-19 @ 22:10:35
Postat av: Sivan

Søt er vel og ta i ! Fin ern ijafall.......

2009-03-19 @ 23:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0