Vårbruk

Städningen fortsätter på den lilla tomten. Idag har jag varit och tttat på en kompostkvarn. Jag håller på och handlar med en begangnad, men det går lite trögt, och får jag inte till det så blir det en ny. Jag har fortsatt klippa och kratta. Gräsmattan är vattnad så gödningen har gått ner och det sista är kryddlandet har fått sig en utrensning.

Det luktade så otroligt gott och det verkar som det mesta är på gång upp. När jag fick rensa ur lite gammalt torrt hade lukten av oregano, basilika, timjan och rosmarin satt sig i händerna och det luiktade riktigt härligt.

De flesta av rosorna är också nerklippta nu och nu väntar vi bara på att se vad som sker i rabater och land. Det kommer en god del lökar lite överallt som jag inte har en aning om vad det blir. Spännande är det i alla fall.


Det lilla lilla kryddlandet har börjat spira

Kommentarer
Postat av: Siv

Du har det verkligen skönt med Ditt vårbruk.Förstår att Du är nyfiken på vad som ska komma upp. Fint blir det...Kramar!!

2009-04-01 @ 10:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0