Till höger eller vänster

Idag när jag lagat tog jag mig en tur ut i löpspåret. Jag är ganska gott igång och även om det går både tungt ochn lite trögt så har jag ändå Ringerike maraton i bakhuvudet. Vi får se vad som orkar med och hur höften fungerar.

En sak som slagit mig de sista gångerna jag varit ute är folk ovilja att byta sida. En del (och faktiskt inte så få) verkar mest arga och sätter prestige i att den jävla löparen (dvs jag) inte ska komma och förstöra deras promenad med hunden, eller vad det nu är. Dessa personer skulle jag kunna springa på utan att dom för den skulll skulle flytta på sig. Ibland tror jag nästan att det är just det dom vill. Bråka!

Det är överhuvudtaget nästan alltid jag som löpare som ska flytta på mig. Det oavsett jag kommer till höger eller vänster. Jag har kikat på detta tidigare och tydligen så är "regeln" att går du på vägen är det till vänster du ska hålla. men är det trottoar, cykelbana eller motionsspår du går i så ska man hålla till höger.

Ingen regel utan undantag, men som det är nu så blir jag bara förvirrad. Men jag vet ju ändå att när man möter någon och det blri sådär förvirrat så stoppar men till slut upp. Vad händer då? Jo, man går just till höger om varanda,

Alltå bestämmer vi här och nu att vi håller till höger, oavsett var vi är så länge vi inte är på vägen där vi möter motorfordon.


Kommentarer
Postat av: Siv

Så flink du er til ut å löpe! Når du ser noen som burde flytte side når du kommer löpende kan du rope: Unna vei her kommer jeg (tjukk og brei). Ha ha det siste må du ikke ta personlig. All kjärlighet puss og kram kyss og klem.

2009-03-29 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0