Redo för en ny snowboardrunda

Fredagens runda med snowboard gav ingen mersmak. Det gick illa och eftersom jag missat att justera bindninarna blev det aldrig kul att åka. Det tillsammans med ett par riktiga vurpor där axeln återigen fick känna på hur det nästan är att gå ur led, gjorde att jag var inne på att ta en lektion nästa gång.


Köksborden blir arbetsbänk

Nu, efter att ha varit på internet och läst på min läxa vet jag i stort sett vad jag gjorde för fel. Likaså har jag justerat upp bindningarna så jag tror att jag kommer ha betydligt bättre kontroll. Därmed sover jag bara ett par timmar i morgon och sticker sedan iväg upp till Norefjell igen. Jag ska prova en brantare backe denna gång och se om farten kan hjälpa mig något.


Så provar vi mellan justeringarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0