Pizza = grabbmat

I går kväll orkade jag inte laga mat åt mig själv.  Det gick inte heller att ta någon löprunda så jag bestämde mig i stället för att ta en lång promenad. Tanken var att jag då kunde stoppa vid kvarterskrogen A la Onkel. ta en pizza där och få mig en starköl till.

Sagt och gjort. Det var kallt ute och det var halt samtidigt som snön ännu slaskade och blötte ner både kängor och byxor. Eftersom OnkelKonkel har så god Calzone (den bästa i stan?) så hade jag bestämt mig för en sådan. Men när den väl kommer in så är det en platt trist sak som inte alls gick att jämföra med min Calzone jag hade sett framför mig uinder promenaden. När jag hör mannen presentera pizzan så inser jag mitt misstag. Jag har sagt Vesuvio i stället. Jag minns det eftersom när jag sade det så kändes det konstigt, nästan lite ovanligt. Och det är det väl eftersom jag inte ätit Vesuvio sedan jag var en mycket ung man.

Idag blev det så pizza igen. Jag har så smått börjat med norgesmaten och då var pizza först ut. Det blev fyra plåtar och då två med tonfisk bacon och en med stark köttfärs (den blir det säkert lite ananas och bea på när den går på bordet i Norge).

Jag fick i mig ett par bitar och sitter nu med en kopp kaffe och ett par chokladbitar. Jag ska strax lägga mig på soffan och titta lite på tv. Är det inget spännande så har jag The Duchess med Kiera Nightley att se.  Det går an.



Kommentarer
Postat av: Anonym

KOM HIT! TA MED MATEN OG BARE KOM. DET SER KJEMPEGODT UT!

2009-03-28 @ 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0