Maten är klar

Jag sitter nu med de som är kvar av den Bayerska ölen som jag valde i stället för Colan dom bjöd på från pizzerian. Kvällens pizza blev en calzone (det är en inbakad pizza med skinka och ost för den som inte vet). Den var inte så jättestor, men den var toppengod vilket är minst lika viktigt.

Jag har sedan en tid velat bjuda med Sivan till denna krog för att dom har plankstek för 99 kronor. Den ska vara väldigt god och som norrman har man som regel inte en aning om vad en plankstek är (eller calzone för den delen). Det får bli när hon väl kommer hem efter avslutade studier.

Det var som en vanlig kväll när jag var och hämtade maten (jämfört med lördagen som jag berättade om förut). Min pizza var klar på ett par minuter och så stod det en i ugnen. Det var allt.

Väl hemma blev det mat på grabbars vis. Framför tv med en öl och direkt ur kartongen. Jag gjorde ett litet civiliserat undantag och använda bestick. Någon som provat att äta en calzone utan?

Kvällens film blev Taken med Liam Neeson som jag oftast tycker hamnar i bra filmer. Denna var lite ojämn, med en tonårsdotter som spelade över något gräsligt. Annars var det en bra actionfilm med en hjälte som kan allt. Han är inte bara proffesionell mördare med statens goda vilja. Han är en bra  pappa också!



Kommentarer
Postat av: systeryster

Jag åt också pizza på går´n i kväll. Men ingen god pizza-pizza, utan en ICAs mozarellapizza. Inte gott!

Oftast äter jag sallad, men ungdomarna trissade mig att äta onyttigt i kväll. Och så en hembakt semla :)

2009-03-03 @ 21:14:37
Postat av: HerrE

I Norge finns Grandiosa, den finns föresten här med där det finns norrmän. Dom är som tokiga i den. Jag själv fattar ingenting. Två megastora sådana pizzor kostade i Töcksfors (för norrmännens skull) 20 SEK.



Helt märkligt. Jag har lovat mig själv att aldrig äta en sådan pizza. I alla fall inte så länge jag inte lider av svält!

2009-03-03 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0