Hjärt- lungräddning

Idag har det varit utbildningsdag på jobbet. Det sker dryga två gånger om året och är de enda gångerna det går att få ut mig på morgonen. Idag var det hjärt-lungräddning som åter stod på tapeten. Vi gör det som regel två gånger om året och
det är nyttig träning.



Själv har jag arbetat som instruktör i just detta ämne under ett par år vilket gör att det går relativt lätt att att komma in i övningarna. Likaså sitter tekniken bra efter så mycket praktik jag haft, både via utbildningar, men såklart också via åren i ambulansen där man utsätts för relativt många hjärtstopp jämfört med övriga yrken inom sjukvården.








Det finns dock de som sliter väldigt med övningarna. Jag gissar att de stackarna kommer ha en rejäl träningsvärk i morgon. Som tur var varvades övningarna med en hel del Ekg-tolkning vilket kan vara väldigt svårt. I alla fall när det kommer till de ovanligaste sjukdomarna i hjärtat.

Sammanfattningsvis, en bra och nyttig dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0