Dessert till kvällskaffet

För en tid sedan var jag hemma hos en kamrat och blev bjuden på lunch. Han serverade då dessert och det var Frödinge ostkaka. En sak som jag minns från barndomen som det äckligaste man kunde stoppa i munnen. Nu som vuxen smakade det helt annorlunda och var faktiskt riktigt gott.

Till saken hör att sedan vi flyttat hit har Sivan, min sambo och levnadskamrat, tjatat om att vi ska stoppa och handla när vi åker förbi fabriken. Jag har slagit i från mig och sagt att det kan hon köpa på Ica, eller varsom helst utan att vi behöver stoppa på butiken.

Nu hade jag dock med mig en låda till Norge som hon skulle få att avnjuta tillsammans med sin far en kväll. Jag vet inte om hon glömde den, eller lämnade den med avsikt, men med hem igen var den. Så nu slank det ner en halv låda i kväll och jag gissar att jag tar den andra i morgon kväll och till kvällskaffet. Självklart med lite söt sylt till.

Och det är klart min kära vän, vi stoppar på fabriken, närhelst du vill ;-)


Fikadags med Frödinge ostkaka

Kommentarer
Postat av: Sivan

Jeg glemte den ikke med hensikt. Jeg er så lei meg for at jeg glemte kaka som jeg ville spise sammen med pappa. Og det tar sin tid med deg, men jeg er kjempeglad for at du endelig vil stoppe opp og kjøre innom Frødinge ostkakastælle når det byr seg. God natt fra Vikersund til deg i Vestervik!

2009-03-19 @ 23:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0