Cykeltur i Västervik

Så kom jag iväg och fick cykeln pumpad. 

Det har blåst rejält här, men eftersom solen har varit varm och vindarna ljumma så har det inte gjort något. Tvätten på torkvindan var torr på ett par timmar och medan jag väntade på det tog jag cykeln och gick iväg.

Det var massor av folk på stan och de allra flesta stod ellre satt och solade. Själv gick jag en tur och var sedan på bibblan för att läsa ett par tidningar innan jag satte mig på cykeln för att åka hemåt. Jag åkte lite smågator och hamnade sanrt uppe vid St Gertruds kyrka som i snart ett år har renoverats. Nu är tornet färdigt och det blev jättefint. Jag ska gå in och titta vid tillfälle, men det får vänta tills Sivan kommer hem.


St Gertruds kyrka i  Västervik

Uppe i dessa kvarter som är riktigt gamla kan man hitta hus i alla storlekar och i alla former. En del lutar åt vänster och andra lutar åt höger. Andra lutar innåt medan ett par lutar både innåt och utåt. Där skulle jag inte våga bo. För den som inte varit och promenerat en tur här kan jag verkligen rekommendera det. Kan man sedan få en guide med sig är det nog ännu bättre.


Ett tjusigt gammalt hus i centrum

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hei så flott kirken ble når de fikk fjernet stillaset! Ja, vent til jeg kommer hjem så besöker vi kirken innomhus!

2009-03-30 @ 20:34:42
Postat av: Fia

Wow, vilken underbart fin bild på kyrkan!

2009-04-06 @ 00:28:42
URL: http://fiaskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0