Att backa en bil

Häromdagen skulle grannen flytta. Hon är läkare och jag känner henne väl eftersom vi jobbar en hel del tillsammans. Det började med att det var en del väsen i trapphuset här. Det är det i och försig alltid, men nu var det mer än vanligt. Jag kikade ut (nyfiken som jag är) och såg en bil stå utanför porten. Snart kom det också en kvinna bärandes på en del saker.

Jag förstod vad som var på gång eftersom kvinnan garanterat var mor till läkaren som vi har som granne. Hon bar  ut en tvättkorg fullproppad med saker och ställde den mitt på på den lilla uppfarten till huset. Bilen var då parkerad utefter kanten i mot körriktningen och hon fick nu av en eller annan anledning för sig att flytta bilen. Hon började svänga ut för att backa in på uppfarten och att döma av motorljudet förstod jag att här skulle kunna hända spännande saker.

Så var tivolit i full gång. Det var verkligen en parodi på kvinnlig bilkörning för hon kom ingenstans där hon kämpade. Hon svängade fram och tillbaka samtidigt som hon slet mellan ettans växel och backen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Säkert gjorde hon denna manöver 6 gånger innan hon överhuvudtaget bytte position på bilen. Efter tio fram och tillbaka hade den så förflyttat sig och var sakta på väg upp på uppfarten.

Såklart visste jag vad som skulle komma att ske. Jag gick och hämtade kameran och medan hon fortsatte sin tur fram och tillbaka så stod jag och väntade på det oundvikliga. Och ja, så klart kom det!

Hon verkade alldeles ha glömt korgen med saker i som hon tidigare ställt mitt på uppfarten. Hon backde så klart på den och den gled en liten, liten bit innan den sakta gled in under bilen. Jag vet inte om hon märkte det, eller om det var slumpen som gjorde att hon stannade då. Efter mycket slitande fick de tillsammans fram den, nu i ett helt annat skick än då hon först ställde ut den.



                       
Fram och tillbaka                                                Nästan framme, bara två gånger till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0