Hemma i Sverige

Så är jag hemma i Västervik i kyla och gråväder. Det har nästan stått stilla här i trädgården förutom en rododendron som börjat blomma. Det tyder på att vi haft bättre väder i Norge än i Sverige då det i alla fall varit varm sol i perioder.

Att det inte blivit någon blogg beror inte på arbete utan att dels vår dator slutade att fungera. Den var bara svart och eftersom det inte åskat så gissar jag på att det är laddningen som inte längre är som den ska. Sedan har de bytt dataavdelning på jobbet vilket innebär att nu är det lite proffsigare skött. Det har tyvärr också fått till konsekvens att massor av sidor är spärrade, däribland inloggningssidan på bloggen.

Inget att göra åt det.

Här kommer i alla fall ett par bilder på stället vi bodde vid och naturen utanför vårt fönster.


Utsikt från fönstret i vårt rum


Hyttan från vägen


Inte lågt i tak, men väl i dörrar och fönster

Kommentarer
Postat av: Anonym

AAAAAAAARRRRGGGGHHH! Vad är det jag skådar? Shorts, sandaler & VITA TUBSOCKOR!!!!!! VITA TUBSOCKOR i sandaler i kombination med shorts!!!!!!

Mina ögon svider!!!! Big Nono, brorsan!!!!!!

2009-06-10 @ 15:50:33
Postat av: Fru G.-Modepolis

Det var såklart modepolisen som slog till! Kram

2009-06-10 @ 15:52:12
Postat av: Siv

Roligt att höra ifrån Dig.

Ska inte komentera Din klädsel men väl "hyttan". Ser mysigt ut och vilken utsikt sen!!! Förmodar att det inte är en tänkbar lösning för vintern men det är långt till dess. - Är Du på gång att förbereda midsommarutfärden?? Det verkar som om det skulle bli bättre väder till dess. Är riktigt uselt idag!!

Kram!!!

2009-06-10 @ 17:05:16
Postat av: Anonym

Svar till modepolis. Självklart är det inte sandaler och sockor. Dylika ting kommer aldrig förekomma på mina fötter så länge jag är vid mina sinnens fulla bruk.



Såklart är det innetofflor som används eftersom det var så förbannat kallt på golv, såväl som i hyttan...

2009-06-10 @ 17:08:21
Postat av: Anonym

En sak till...... Tubsockor var jag en av de första som sade nej tack till (något förolämpad nu) och det var redan för 35 år sedan. Tro inte att jag har blivit så senil att jag börjat med det igen :)

2009-06-10 @ 21:49:52
Postat av: Siv d.y.

Tubsocker, eller tennissokker som vi kaller det i Norge, Håkan er en himla kjekk kar uansett. Og tubsocken passer fint i en laftet hytte! Han ligner jo litt på en proffs svensk tennisspelare som har forvillet seg til Norge, eller hur?

2009-06-10 @ 21:57:57
Postat av: Fru G.

Jo visst är han stilig, min kära bror! Såklart att man får ha strumpor & shorts & sandaler inomhus då man fryser. Kanske till & med att det är okej i trädgården, men annars inte. Menade inte att förolämpa, jag blev bara så chockad att min egen bror kunde var en av "dom"! Men nu är jag givetvis lugnare då jag vet hur det ligger till. Pust.... Kram!

2009-06-11 @ 12:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0