Fortsatt finväder

Idag har det återigen varit en dag utan ett enda moln på himlen. Värmen ökar för var dag som går och idag var det så varmt att jag packade  ihop och drog iväg till sjön ett par timmar tidigare än tänkt. Det var onsdagspaddling på tisdagen och kvällens tur gick till Idö där det blev fika innan vi sakta kryssade oss hemöver.

Dagen har annars mest tillbringats i solstol på verandan. Jag köpte en ny bok igår som har fått tiden att gå. Jag har ocksp varit hos glasmästaren och köpte en ny bilruta för 2100 kr. Det var nämligen så att jag plötsligt hade en liten spricka i rutan när jag tod bilen ur garaget på midsommardagen. Dagen efter hade den lilla femcentimeterssprickan vuxit till nästan 15 cm och igår gick den plötsligt över nästan hela rutan. Skumt! Glasmästaren sade att det i princip alltid är stenskott även om dom är så små att dom inte syns. Tänk, jag som har haft ett par stenar som skvättit upp på rutan. Dock utan märken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0