Tillökning

Så kom den lilla fröken och flyttade in. Jag hade trott att det var en katt som var hög och med långa ben, men oj vad jag bedrog mig. Det var en liten och tunn katt. Så nätt, så försiktig och när ägarna kallade på henne svarade hon direkt och kom för att bli pysslad med. De stannade en halvtimme men skyndade sedan vidare, allt för att slippa dra ut på pinan.

För det rådde ingen tvekan om att det var en pina och jag tror att det var extra svårt för mannen i familjen. Kvinnan fick nästan dra honom ut och han hade gärna stannat ytterligare. Hon berättade också att de inte ville ha någon som helst kontakt eftersom det var så jobbigt som det redan var att skiljas från en kamrat.

Kattdamen var så försiktig och har hela dagen hållit sig undan. Jag gick efter någon timme och hämtade henne och därmed var isen bruten. Hon höll sig gärna i närheten då jag satt i soffan men hon har inte tagit så många utstickare i huset. Sivan bar henne till matskålen och därefter till toa och på båda ställena lyckades hon göra rätt sak.

Desmo har fått ara ute hela dagen men fick bli med oss in nu. I skrivandes stund sitter Minoe under soffan och Desmo som är världens snällaste katt sitter bredvid på behörigt avstånd och tittar nyfiket.  Den unga fröken morrar nämligen ganska rejält åt honom.

För vår del har dagen annars (förutom att pyssla med katta) bestått av lite blomplanteringa, nerklippning av syrenhäck och kompostkvarning av detsamma. Vi tog vid femtiden fram Sivans Vespa och tog oss en tur till stan. Vi for också ut till Lysingsbadet och kikade på folk, husvagnar och allt annat. Vi tog också turen genom den japanska trädgården som är ny för i år. Här har man också byggt en minigolfbana som verkade både fin och kul. Vi återkommer till den när det är provat.


Den lilla pusen, Minou


Den nya tuffa minigolfbanan vid Lysingsbadet



Rolandz med "under bar himmel" fick strålande recensioner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0