På cykel i Västervik

Dagen har varit fin. Eller rättare sagt vädret har varit fint ända fram till sena eftermiddagen då det började molna på och bli grått. Sivan och jag har idag hållit på i trädgården och nu i kväll städat inför de besök vi får i veckan. Det börjar med norskt besök till kvällen och senare blir det finskt.

I kväll tog vi varsin cykel och begav oss ner mot stan. På vägen stoppade vid A La Onkel och åt varsin pizza med tjeckiskt öl till. Dom är alltid trevliga där och i kväll var det inget undantag. Det var halvfullt vilket glädjer mig eftersom det sällan är folk som äter där utan tar hem.

Efter maten tog vi en tur till butiken och efter det rullade vi vidare ner till hamnen. Trots det grå och lite kalla vädret var det halvfullt (inte halvtomt som den negativa säger) på restaurangerna. Folk är så solbrända och de vägrar ge upp kortbyxor trots att det kanske var läge för det i kväll.

Sivan erbjöd både öl, kaffe och glass, men jag tänkte spara mig fram till det fina vädret kommer tillbaka. För nog för det väl det? I morgon har dom i alla fall utlovat växlande molnighet och det är betydligt bättre än det tidigare planerade ösregnet.


Ny tjeckisk öl hos A La Onkel


Sivan i stadsparken som nu blommar för fullt


Slottsruinen som nu är klar för sommarens visfestival

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0