Snörapport från Västervik

I går kväll kom snön. Den kom med värmen och det innebär att den tyvärr frusit fast vilket försvårar, eller ännu värre omöjliggör skridskoåkandet. Jag vet inte hur pass lokalt det snöade, men det får vi finna ut under dagen.

Tänk att tre centimeter snö ska vara så avgörande för om det är bra skridskoåkning eller inte. För när snön sitter fast går tyvärr bara skridskorna i en rktning, vilket förtar lite (egentligen det mesta) av gläden med långfärdsskridskor.

Jag ska ta mig ner till Gamlebyviken för att se hur det ser ut. Den var helt islagd igår och såklart är jag nyfiken på hur tjock isen är. Jag återkommer med rapport under dagen.

Hur som helst. Det var första gången jag skottade snö här i Västervik
.


Nyskottat i Västervik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0