Skavland

Nååå? Vad tyckte ni? Efter en lite trevande och försiktig inledning var han så igång, fast i Sverige denna gång.

Jag som följt honom i Norge under ett par säsonger såg det nervösa och lite spända till en början. Men eftersom tiden gick och intervjuerna kom igång så slappnade han av. Till och med så han glömde bort många av de svenska orden han inledningsvis använde. Jan måste nog säga att det flöt bättre på klingande norsk.

Jag tycker det var lite synd att de textade eftersom han försökte använda de svenska orden som skiljer sig från de norska. Men det är en bisak. Det viktiga var att jag tyckte han nådde sina gäster på precis samma fina sätt som  han gjorde under sin period i Norge. Gästerna i focus och att han har en avslappnad roll som programledare.

Jag gillar också sättet att låta gästerna sitta kvar och att dom får möjlighet att ge sig in i samtalet med nästa gäst som kommer.

Gästerna då? Ari Behn kunde nog uppfattas lite förvirrande för den som inte följer med i norska tidningar om vad denna sak hanlar om, men hade det varit i Norge hade det varit hett förstasidestoff att ha honom med i studion. Paret Person Sten levererade ungefär vad man kunde förvänta sig och Kristna Lugn blir bara lättsammare för var år och ingen skrattar så gott åt hennes torra humor som hon själv.

Hur som helst så ser jag redan fram emot nästa fredag med Skvaland.Norge kan bara avundas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skavland var nesten like bra på svensk som på norsk. Han kan vel bare snakke norsk? Svensken bör jo läre seg å forstå et av sine nordiske naboeres språk, synes nå jeg!

2009-01-19 @ 18:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0