Gammal och trött?

Jag har alltid varit kvällspigg och gärna varit uppe till långt efter midnatt. Grejen är den att jag heller inte är speciellt morgontrött. Får jag mina 6 timmar är det okej. Men sedan en månad eller två har något hänt och kanske det beror på de långa arbetssperioder jag haft de sista gångerna med upp till 16 nätter i ett sträck, eller så är det en åldersgrej.

Nu är jag i stället en rktigt kvällstött typ och tvingas erkänna att jag flera gånger den senaste veckan suttit och somnat i soffan. Jag kämpar på och får det oftast att fungera fram till halv elva, elva och så stupar jag i säng. En kort, snabb kyss när Sivan kommer och sedan sover jag tungt. Ja till och med så tungt så jag snarkar.

Sen vaknar jag ofelbart klockan två, fyra och klockan halv sju. Då är jag som regel färdigsoven och klar att möta dagen. Min dag börjar oftast vid sju och sedan, vid nio, ja då brukar jag väcka Sivan, min kamrat.

Idag ska vi fixa inför skidresan. I morgon planerar vi långärdsskridskor på en eller annan sjö, heldag med grllning. Sedan åker vi till Sälen klockan 06 på söndag. Det glädjer vi oss till och ser fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0