En toppenfin julklapp

Denna fick jag av Sivan i julklapp. En handburen gps som ska hjälpa oss både när vi är till lands och till sjöss. Den kan hjälpa oss att hita hem, läsa in hur långt vi farit och hur långt över havet vi befinner oss. Speciellt när vi sitter i kajaken. Höga vågor är lika med högt över havet, lite vågor lågt över havet är tanken. Nu ska  jag bara försöka få ordning på kartor och waypoints och en hel massa uttryck jag inte har en aning om. Det ska bli pännande att prova.

Premiär blir i morgon på skridskoturen...


Kommentarer
Postat av: anna

En sån vill jag också ha!!! Tänk vad bra att ha när jag lägger spår till hundarna! Ligger tyvärr väldigt långt ner på önskelistan.



Ha dä!

2009-01-25 @ 16:45:14
URL: http://annatanker.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du ska ha den högt på önskelistan, men lågt på prioriteringslistan.... Har du då tur så får du en :-)



Nu är alla inställningar klara och kartor för hela Sverige är installerade. Den fungerar toppen och jag ser fram emot den till sommarens paddlingar.

2009-01-25 @ 21:37:04
URL: http://nicopia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0