Reserapport

Så var jag återigen hemma. Ensam då Sivan är kvar i Norge i ytterligare 9 veckor på grund av studier. Även om det inte är detsamma att vara hemma i ett stort, tomt och tyst hus är det ändå så mycket bättre än att vara på resefot och bo två stycken på 20 kvadratmeter.

Resan gick utan problem och när klockan var strax över tolv stod jag på statoil i Göteborg för att träffa Jocke som hade ett par Vans snowboardboots till salu. Han hävdade att dom varit i bruk en vecka under förra året och det såg dom ut för. Toppenfina! Trots det så vet jag ju efter att ha kikat runt i annonser att sådana ting aldrig varit i bruk mer än en vecka, det oavsett hur jäkliga de ser ut :-)


Har boots, snowboard. Nu fattas bara snön!

Desmo, katten hämtades upp vid fem och då ingen var i kattstallet gick jag in och innanför dörrren ropade jag lite tyst på katta. Direkt hörde jag en dunk från hörnet (när han hoppade ner från bänken och gick till burdörren) och en  högljudd hälsningssignal. Väl hemma så har han som vanligt varit tätt intill. Kelar och spinner och tycks njuta oerhört, både av mig och att vara hemma. Såklart var grannfröken snart nog här och idag har dom två¨tillsammans upptäckt vårvärlden ute.

För det är verkligen vår här på ett sätt. Trots att snön ligger decimeterdjupt på sina ställen så är det grönt där solen kommer åt. I rabatten har de första tre snödropparna kommit upp och hundratals andra är på väg. Själv är jag påväg ner på stan. Det är lite småsaker som ska ordnas och samtidigt kan jag passa på att vara lite ute i solen.

Vi hörs


Knall blå himmel

Kommentarer
Postat av: Siv

Her er det i alle fall masse snø! Snowboardføre! Kom bare snart tilbake til Norge, du! Kyss til deg og Desmoooooo......

2009-02-28 @ 11:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0