På sjön igen

Så var jag åter och äntligen hemma igen. I fredags jobbade jag först natt och sedan avslutade jag med att jobba kvällen. Jag slutade kl 23 och hade då tänkt gå hem för att sova till kl 03, ,minst. Så gjorde jag också, men bara med det undantaget att jag vaknade kvart över tolv, toppenpigg. Jag låg kvar en stund bara för att snart inse att nattens sömn var över.

Alltså packade jag det sista och begav mig hemmåt. Det var ett förskräckligt väder att köra i. Medan jag var kvar i Norge vräkte det ner snö och väl i Sverige blev snön till underkylt regn, innan det de sista 15 milen blev regn och dimma.

Jag var hemma klockan 8 och gick då ganska raskt i sängen. Sen gick dagen igår på halvfart. Vi åt och umgicks. Jag lyssnade färdigt på min ljudbok och när klockan var 22 sade jag godnatt och gick till sängs.

I morse vaknade jag sedan pigg igen. Klockan stod på rigning halv nio, men jag var uppe redan kl 07. Friluftsfrämkandet i Västervik skulle idag få främmande från Eksjö då de stackarna bara har snö och ingen is. Nu valde de i stället att åka på bana eftersom det ligger en del snö på sjöarna här omkring också.

Själva träffades vi på Kvännaren prick tio (som alltid i främjandet:-)) och tog en tur. Dagens tur blev ett rent fyspass på dryga två mil i bra tempo (periodvis gott och väl grupp 1 tempo). Solen bröt igenom en stund och det var varmt och skönt. Isen var i stort sett torr när vi klev på men någon timme senare var det ett tunnt lager vatten på den som gjorde att det gick riktigt fort att åka.

Vi hoppas på kallare väder så det fryser på i den senare delen av veckan. Idag var det mellan 20-30 cm is, vilket innebär att det i alla fall kommer vara isar denna ledighetsperiod också


Vybild från Kvännaren och skridskogänget

Kommentarer
Postat av: Siv

Vilken fin bild och fin is.

Bra väder ser Ni också ut att ha haft igår.

Här har vi varit omslutna av dimma och moln under helgen men idag har vi strålande sol.

Vid vår resa till Arlanda med Sophia i lördags morse såg vi bara 50 m framför oss.

Vi avundas Dig inte Din färd hem. Tur att det gick bra...

Hälsningar och Kramar till Er alla tre!!

2009-02-09 @ 10:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0