Onsdag och kväll

Så har Sivan målat klart kontoret och ställt tillbaka alla saker. Själv har jag tagit bort fönsterkarmar och försökt räta upp desamma. Jag misstänker starkt att de som bott här tidigare har suttit på dessa (troligen med ett par kilos övervikt) och tvättat fönster eftersom de allihop lutade framåt så det var omöjligt att ställa varken det ena eller det andra på dessa.


Efter det rev jag loss alla sladdar ur dator, externa hårddiskar och andra tillbehör och ordnade det så det låg snyggt och   det som inte skulle vara utanför stoppades i en låda. Tänk om allt kunde vara sladdlöst!
                                                    

När det var klart så var det kvällsmat. Herdepaj, och som vanligt så var det så gott att jag åt så mycket att magen nu är helt tjock och det känns som om jag inte orkar röra mig. Jag får röra mig desto mer i morgon i stället.
                                                                                                

Snön som skulle komma blev bara ett par millimeter. Vi får se hur det ser ut i morgon. Kanske blir det skidor, kanske en tur på tjustleden eller så passar vi på att ta en tur till badhuset som snart stänger pga renovering.


Nu har Sivan tittat på film (Maria Larssons eviga ögonblick med M Persbrant) och jag har ordnat med datorn. Installerat program och kartor och förbättrat lite av varje. Desmo, han jagar säkert kattflickor i sömnen, helt omedveten om vad som pågår runt honom. Han till och med snarkar.
                
                                                                       
 Nu tar vi kväll, men återkommer säkert i morgon.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0