Ett ögonblick bort

Jag är igång på jobbet igen. Jag jobbar kvällar över helgen och sen blir det nätter i nästa vecka. Det var överjävligt mycket jobb i går kväll, men då blir det säkert lugnare i kväll-

Det är snö och vinter här i Hönefoss. Det är gott och väl en halvmeter snö som legat länge nu och idag snöar det igen. Jag tänker åka till Norefjell för snowboardträning på måndag (om det blir affär med en snowboard jag försöker få ett bra pris på). Det vore ju fint med en hel massa snö då så jag inte slår mig när jag kör omkull.

I det lilla rummet vi har ligger Sivan och sover. Jag ligger och tittar på skidskytte i soffan med fötterna en meter bort från sängen. Här är det med andra ord träning på att vara tyst. För i ett sådant litet rum är det såklart inte lätt att vistas utan att laga bråk för den som sover. Det är heller inte lätt att slappna av och sova.

Här skulle det egentligen varit en illustrativ bild på Sivans fötter som sticker fram under täcket, men oturligtvis sitter kamerakortet återigen hemma i datorn och jag vet inte var Sivan har sin kamera.


Sivan sover den oskyldiges sömn kl 13.00

Kommentarer
Postat av: Siv

2009-02-23 @ 11:54:11
Postat av: Siv

Dubbelt guld til Norge igår. Vi sänder gratulationer till broderlandet! Vi blev inte heller medaljlösa men i enklare valörer.

Apropå snö så har vi gott om det här också. Vi har hållit oss inne sen i torsdags pga förkylning.

Pappan har förstås varit ute och skottat snö.

För oss blir snön till besvär även om det är vackert med vinter.

Fortsätt att ha mysigt i Ert lilla krypin varvat med promenader och sport.

Kramar till Er båda!!

2009-02-23 @ 12:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0