Det snöar som utlovat



Snön som utlovades under gårdagen blev det inte mycket av med. Det kom någon cm, men det gav hopp om nya skridskoturer idag. När jag sedan stod upp i morse vid halv sju tittade jag ut genom fönstret. Det var helt vitt ute och snön formligen vräkte ner.

Nu har jag varit ute och skottat för andra gången i år. Det var ca två dm nysnö som var ganska lätt att få bort. Det fortsätter snöa och det lockar inte att ta ut bilen. Jag tror vi tar bussen ner till stan och går hem efter uträttat ärende. Vi ska bl a iväg och kika på hyllor, konsoller och förvaringsboxar till tvättstugan.

Har vi tur ligger snön kvar när vi kommer hem och då kan vi prova om det går att åka skidor i löpspåret. Det är väl tyvärr risk att hundägarna har trampat sönder överallt och att det ligger (som alltför ofta) hundskit både här och där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0