På väg mot nyårskylan

I vårt lilla hem räcker inte alltid strömmen till. Det beror troligen på en massa lampor, kylskåp, dator osv. När man sedan kör igång micron, som är av ovanllgt kraftigt slag, så löser automatsäkringen ofta  ut.

Det innebär att vi såklart måste prioritera när det är matlagning. Härom kvällen var det både micro och internetradio och därför valde jag att tillfälligt slå av värmen. Kvällen innan gjorde jag samma sak och glömde detsamma. Det gjorde inte så mycket eftersom jag kände att det snabbt blev kyligt inne.

Problemet denna kväll var att vi åt middag och sedan åkte iväg för att jobba Och ja, jag hade även denna kväll lyckats glömma slå på värmen.

Väl hemma på morgonen kommenterade Sivan att det var kyligt inne. Jag trodde först att jag dragit ner värmen lite för mycket, men insåg att det bara var obetydligt varmare inne än ute. Var det katterna som hållt värmen eller var det bara inbillning. Ute var det 8 minus!

När jag borstade tänderna såg jag imman komma ur munnen när jag andades. Det var m.a.o jäkligt kallt. Katterna verkade av förståeliga skäl jätteglada att vi var hemma och kanske speciellt Minoe som har ganska tunn päls och som inte gärna går ut när det är kallt.

Sivan var först klar för sängen och lade sig för att värma upp. Det var långkalsonger, ullunderställ och ullsockor. Själv nöjde jag mig med t-shirt och raggsockor. Kallt var det men med dubbla täcken och fleecefilt, två vuxna och två katter i samma säng somnade vi reativt fort. Det blev ganska fort varmt där vi låg men så fort jag vände på mig vaknade jag av att det var så otroligt kallt.

Vid lunch, då var temeraturen uppe i det vanliga igen och vi som vidare som vanligt.


Lånad bild, men såhär ser det ut hemma för stunden

Kommentarer
Postat av: Siv

En riktig vargavinter med andra ord. Ni får ha en checklista som Ni kollar av innan Ni ger Er iväg så Ni inte blir nerkylda igen. Hopas nyårsnatten blir lugnare än julnatten!! Gott slut!! Kramar!

2009-12-30 @ 10:02:06
Postat av: Martin & Kicki

Det tog ett tag innan jag (Martin) fattade att det var husvagnen och inte vanliga villan, kvinnan bredvid mig var snabbare i tanken. Hoppas det blir en lugn nyårsnatt för er, själva firar vi nyåret i västergötland.

Martin har en önskan om att trottoarerna inte är så isiga, en löparrunda skulle vara skönt.

2009-12-30 @ 14:10:30
Postat av: HerrE själv

Martin og Kicki!



Det var kul att få en rad från er. Passar på att önska er ett Gott Nytt År!

2009-12-30 @ 15:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0