Let'it snow, let'it snow, let'it snow



Just så ser det ut här. Snö, snö och snö. I morse när jag vaknade var det återigen dags för mer snö. Inte som häromdagen, men dock snö. Ett ymnigt, lätt snöfall som sakta lägger sig ute.

Igår var det återigen dags för en långpromenad. Mitt bak med surdeg misslyckades och därmed var det tre hela limpor som skulle kasseras och i stället för att kompostera så beslutades att det skulle brytas och fördelas mellan de änder som lever mellan oss och centrum.

Sagt och gjort. Det blev en hel systembolagspåse med bröd som skulle utskänkas. Lättare sagt än gjort då det visade sig att änderna inte alls var vana att  matas. De var skygga och överhuvudtaget inte villiga att komma i närheten. Trots detta slängde vi ut mat efter promenaden och jag antar att de fick i sig något av det.

Väl nere vid centrum blev det ett förfärligt liv när det var matutdelning. Det var nämligen så att dessa förbannade fiskmåsar och trutar kom i stora flockar när vi slängde ut brödet. De skrämde bort änderna och roffade skrikande åt sig det mesta själva. Trista fåglar och därmed kommer nog vårt fågelmatande begränsa sig till Brevik och området där vi bor.

Dagens rätt igår intogs på Stadshotellet. Vi har aldrig varit där tidigare men blev mycket positivt överaskade. Hygglig miljö (de hade två olika matsalar, en för pöbeln (vi) och en för affärsfolket) med olika priser för dagens rätt eller dagens lunch, den sistnämna var en trerätters för 119 SEK.

Vi själva nöjde oss med dagens och det var tacopanerad fläskfilé med massor av goda tillbehör till det facila priset 75 kr. Toppengott och som vanligt var vi så mätta att vi klarade oss med lite lätt mat till kvällen. En kväll då det var slappa genom att vi låg och tittade på tv i datorn.


På jakt efter svultna änder utefter en blåsig, solig och kylig Gambebyvik

Kommentarer
Postat av: P3

jag är pratsugen. kan inte du ta dig i kragen snart och ringa mig först? =P

2009-12-19 @ 21:43:12
Postat av: HerrE själv

Det ska jag visst. Jag är pratsugen jag med och ringer i morgon.... Kram

2009-12-19 @ 22:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0