Grönsö, den vackraste ön

I somras skrev jag ett blogginlägg om Grönsö i Gryts skärgård. Den skärgård som av en del hålls som sveriges vackraste med sitt myller av öar. kobbar och trånga passager. Det var en vacker sommardag vi, ett tiotal västervikare begav oss de ca tio milen norröver för att prova grannkommunens skärgård.

Jag tror ingen blev besviken på dagen. Vi paddlade ut tidig morgon och återkom till sena kvällen. Några alldeles säkert med rejält slutkörda muskler. Anledningen till just denna turen var att en av kompisarna hade sett ett tv-program som handlade om en av öarna där. Grönsö!

Nu när jag satt och surfade fann jag tv-programet igen. Det var märkligt eftersom jag bara för någon vecka sedan var på internet och läste om Gryt och Grönsö. Då  undrade jag just om filmen skulle gå att få tag i.

Så fann jag den alltså idag. Här är länken till den (skynda för den finns bara kvar till den 27/1) och jag rekommenderar verkligen att ta dessa dryga 57 minuter i stillhet. Sjunk tillbaka och njut. Njut av havet, solen, skärgården och familjen Gräslund som kämpar för att föra kulturarvet vidare.

Här är en länk till en kort snutt från Gubbön som ligger strax intill och som jag tog då vi var där.



Bilden lånad från www.svt.se

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!

Stor kontrast på sommar Å vinter.Tiden rasar iväg så det är snart DAX för paddelturer igen,hav mod Å härda ut.......Ha det Å hällsa..................

2009-12-30 @ 20:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0