Bilddagbok från Västervik

Så här ser de nya betongsuggorna ut. Såklart är inte alla nöjda med det utan retar sig på att en konstnär fått i uppdrag att designa dessa. Samma kritiker hävdar också att de gamla var så mycket bättre och snyggare än dessa. Han sade iofs att dessa var sämre och fulare vilket torde innebära samma sak. Själv tycker jag de är toppensnygga, vilket för övrigt bilden över hamnen och turistbyrån också är. Sivan tog bilden när vi var påväg hem från paddling för 14 dagar sedan.



Gråsälar i stället för suggor. Västerviks hamn i augusti 2009

De två senast gågna veckorna har inte bara varit sjukdom. Jag har hunnit vara utanför dörren i korta perioder också. Eftersom vädret har varit fint har det under den senare delen av sommaren hunnits läsas en god del böcker. Trädgården har pysslats om och det mesta har vuxit så det knakat. Vi har i år valt att satsa mer på blommor i rabatter än i krukor. I de gamla krukorna växer det nu prydnadsgräs, oliver, basilika och lite av varje.



Sivan och Minoe njuter eftermiddagen

En dag i förra veckan hade jag det rätt okej eftersom det var den första natten jag fått sova sammanhängande. Därför föreslog jag för Sivan att vi skulle åka till Vimmerby och kika. Jag hade varit där en gång förut och tyckte det såg så mysigt ut. Sagt och gjort. Sivan är aldrig omöjlig och vi åkte iväg och fick en toppeneftermiddag med stadsvandring och besök kring Astrid Lindgrens gamla uppväxtby.



Två storhter, fast på olika sätt. Astrid och Sivan

Dagen efteråt var jag också i hygglig form och när kvällen kom föreslog jag för Sivan at vi skulle åka ner till Lysingsbadet och kika på husvagnar och avsluta med att prova deras äventyrsgolfbana. I anslutning till den har de också anlagt en japansk trädgård som är väldigt vacker trots att regnet tog delar av den i somras.



Sivan lyckas få stopp på bollen, i bäcken!

Jag kom just på att vi inte räknat men jag har en känsla av att jag vann. Bland husvagnar fann vi det vi sökte. Polar 560 och Polar 590, två vagnar som vi skulle åka och titta på senare i veckan.



HerrE puttar, något som jag aldrig varit bra på

I vår del av länet var det reportage om  en ung man vid namn Jonas som for runt på cykel med en höna på pakethållaren. Hönan heter Malin och sitter snällt på en låda medan Jonas far runt och säljer höneband för 20 kronor. Han har en tanke om att ordna bättre miljö för hönsen och det är väl gott så. Såklart köpte Sivan ett band. Du kan läsa mer om Jonas & Malin här.



Jonas och Malin är på väg hemmåt efter en dags försäljning av kravband

Fredagen försvan i ett nafs. Vi for mot Västerås för att titta på husvagn tidig morgon och var inte hemma förän tidig kväll. Det blev köp och vi mellanlandade i Flen för att få lite goda tips opch råd från två som tillbringat många, många  år i husvagn om man räknar det över tid. Vi återkommer säkert med fler frågor varefter. Nu har Sivan städat och sytt nya gardiner och överdrag. Köpt nya överkast och mattor och om tre dagar ska vi åter i jobb. Det blir dags att prova vår nya bostad och det sser jag faktiskt fram emot.



Svenssonliv, Sivan oljar fönster och fixar gardiner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0