Vårvindar friska

leka och viska sjöngs det i visan av  Julia Kristina Nyberg (1785-1854).

Så har det verkligen varit idag. Jag fick ett par timmar ute på altanen i solen och där var det så pass varmt att det gick att sitta i bara kortbyxor. Däremot var det rejält kallt bara jag kom ut på gräsmattan. Det hindrade dock inte från en gr'sklipp idag igen. Det var högt och tätt så nu är det fint igen.

När det var klart så tog jag cykeln och åkte till sporthallen, Bökensved där det var föreingsdag.  Ett hundratal föreningar nyttjade dagen för att göra lite reklam för sig själva och sina aktiviteter. Det var såklart massor av sport, kultur och musik, men även studieförbund och ett antal hembygdsföreingar. Visst var väldigt intressant medan annat (ganska mycket) var sådant som jag bara gick förbi.

Därifrån for jag ner på stan för att hitta en tygaffär. Jag hade såklart kikat på internet innan, men vad hjälpte det. Det fanns igen att finna. I alla fall inte som sålde det jag ville ha. Jag har tänkt ut att vi ska sätta ett tyg, eller rättare sagt tre på den öppna delen av altanen. De ska sättas på vajer med öljetter så de kan dras till och från som vi vill. Helt beroende på va vi gör och hur det är med värmen. Som det ser ut just nu (det kommer upp en häck så småningom) så är det fri insyn från gatan och det är rätt så mycket trafik där.

Nu är det en stund framför datorn samtidigt som jag har Robinson på tv:n. Jag ska se om jag hittar ett begagnat lasträcke till Volvo och har jag sedan tur dyker Sivan upp en stund på Messenger.

Vi hörs säkert i morgon


Grannens vimpel i iskall vind som tar sig in nästan överallt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0