Vårstädning av kajakerna

Idag har det inte varit ett enda moln på himmlen på hela dagen, Det är däremot inte speciellt varmt när man kommer ut där vinden kommer åt. Man pratar på nyheterna om tio grader, vilket säkert stämmer. Däremot är det väldigt varmt och skönt efter husväggen och även utefter syrenhäcken där jag tillbringat min dag.

I morse skruvade jag nämligen ihop arbetsbockarna som jag skulle ha till våra kajaker. Dels att ligga på så dom slipper ligga på altanen eller direkt på gräset. Men också så jag hade tänkt utnyttja när kajakerna skulle göras i ordning för säsongen.

Nu har jag i över fyra timmar tvättat, putsat, vaxat och trimmat. Det är klart och nu har vi två otroligt fina (och förhoppningsvis ännu snabbare) kajaker ligger i vår trädgård.

Nu ska jag byta om för att bege mig upp till Karstorp för att prova ett av deras tre motionsspår. Formen när jag kommer dit får avgöra vilket.



Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Kajakerna blev riktigt fina. Jag och Maria letar efter två begagnade till sommaren alternativt en dubbel men det är inte lätt att hitta. Jag måste fråga dig som springer en del. Jag och Maria tar också en del löprundor i Karstorpsområdet och har varit sugna på 6,5km och 7,5km (grön/vitt och blå/vitt) men har bara hittat enstaka skyltar. Vet du hur de går?

2009-04-16 @ 18:40:45
URL: http://flyttatillvastervik.blogg.se/
Postat av: HerrE själv

Hej Christoffer.



Tyvärr kan jag inte svara på något om spåren där. Jag håller mig till det vanliga i andra änden av stan och löper en del skogsväg och stig samt det korta spåret vi har här.



Det var första gången jag var ute vid Karstorp och jag blev glatt överaskad. Jag tog först femman och så blev det ett varv till på tvåochenhalvan. Det var precis vad jag behövde.



Så till kajaker. Kul att ni är intresserade. Jag tänkte jag skulle tipsa er om denna aktivitet när vi kommer igång. Friluftsfrämjandet har tre stycken som du som medlem kan hyra mycket förmånligt, dessutom tror jag de ofta är lediga. Ring Rolf på kajaksektionen och prata med honom. Han är alltid hygglig och behjälplig.

2009-04-16 @ 18:56:37
Postat av: Christoffer

Tack för tipset! Vi ska ner till Föreningsdagen på Bökensved på lördag. Där ska tydligen Friluftsfrämjandet och kajakklubben vara. Vi får passa på att ställa massor med frågor och prova på i bassängen i simhallen.

2009-04-17 @ 08:03:58
URL: http://flyttatillvastervik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0