Påskavslut, trädgårdsarbete och ännu mer vitlök

Så läser jag som vanligt med förundran om norrmännen som är påväg hem från hytta där dom firat påsk. Norsla tidningar berättar att snittfarten de sista milen in till Oslo i långa perioder har varit två km/t. Det tar då lite tid om man räknar de nästan 6 milen som det är från Hönefoss in till Oslo centrum.

Här hemma tar jag det med ro. En del arbete i trädgården med ny kompost, gräsklippning och så krattning av gräsmattan. Det är en hel del mossa, men den ska jag i år försöka gödsla bort. Det har varit så pass varmt att jag gått i kortbyxor och den stunden jag satt ute och läste åkte även t-shirten av. Varmt och gott och med lite solskyddsfaktor är jag precis lagom "bränd" i kväll.

Jag har också fortsatt leta bil och är nu nere på två (tror jag, om jag nu inte ångrar mig). Kanske blir det Stockholm på tisdag och så Nässjö på onsdag. Det vore skönt att få detta ur världen. Ny bil innebär att husbil stryks från önskelistan. I stället har jag suttit och läst på om husvagnar. Jag säger tack till internet där man kan skaka fram det mesta om det mesta.

Det blev lite grått på eftermiddagen och då passade jag på och tog en mil på inlines. Lite vingligt i början, emn sen gick det bra och jag var riktigt svett när jag kom hem. Inte helt trött så jag fortsatte med en joggingtur på tre kilometer. Det var skönt att röra på sig. Efter det var det kvällmat och eftersom det blir en del rester när jag är själv blev det den goda köttfärssåsen idag med. Såklart med både vitlök och parmesan.

Men nu är nu och det är dags för kvällskaffe. Det var en film som jag inte sett och det blir nog det sista jag gör i kväll.

Vi hörs!


Violer, växandes strax utanför tomtstaketet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du er kjempesprek! Hurra for Sverige! Så vakre fioler du har i hagen din da!

2009-04-13 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0