På turne

Vissa dagar är kul, samtidigt som de är helt bortslängda och meningslösa. Idag har det varit en sådan dag. Jag stod upp tidigt i morse för att jag skulle bege mig till Stockholm för att titta på bilar. Jag åt frukost och for iväg.

Upp till Ica för att ta ut pengar eftersom jag skulle kika på en snowboard i Norrköping när jag ändå hade vägarna förbi. Jag tankade för 600 SEK och så iväg. Det var bra radio och bilen går ju fortfarande som en raket, även om den inte är helt lagligt och i tillägg ser helt jävlig ut.

Snart var jag i Norrköping och träffade pappan tillden unge mannen som skulle sälja sin snowboard. Lite besviken då han påstod att han bara åkt en dag, då jag insåg att det måste ha varit en dag det var barmark. Nåväl, vi kom överens om nytt pris och så iväg igen. 20 mil till och så var jag framme i Haninge. Mer om det på måndag kväll. Det blev affär och 40 minuter senare är jag påväg hemåt igen.

Ett stopp i Nyköping för lunch med P3 och ett par besök på butiker innan kosan sätts söderut igen. Bara 19 mil kvar. Jag stoppar och tankar för ytterligare 300 SEK och så iväg. Rusningstid i Norrköping vilket sinkar en del, men inget mot vad jag är van vid från Norge.

Är hemma klockan 17 ochdrar direkt på mig mina inlines för ett rejält pass så jag får lite ordning på både huvud och kropp. Sedan sätter jag mig med Sivan på messenger och sammanfattar dagen. Hon är såklart nyfiken på bilen så jag sänder över ett par bilder. Det verkar ok.

Ja, det var den dagen det. 64 mil, fram och tillbaka utan att det tycks ha hänt något. På måndag är det dags igen. men då får det bli tåg, pendel, buss om ingen kommer och erbjuder mig skjuts.

 
Sivan ska bli snowboardtjej. Då ni....

Kommentarer
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har ikväll sålt taxin,Invandrare,pruta,pruta,pruta,tillsist gick ja in då ropade han och sa det pris ja sagt minus 500 kronor,ja svarade OK.så nu är den iväg mot Stockholm

Tack för tiden som varit.

2009-04-17 @ 21:13:59
Postat av: HerrE själv

Då säger vi grattis. Jag tror vi är för dåliga på att pruta och skulle behöva träna mer på det. Fast det är jäkla slitsamt. Det känns mer effektivt att lägga sig bra i pris på en gång.



Å andra sidan ska jag iväg och pruta i morgon... Har en annan grej på gång.

2009-04-17 @ 21:32:53
Postat av: Fru G.

Vilka bilhandlarmän vi har i familjen! Jag säger grattis till inköp till Brorsan & till försäljning till Pappis! Pusselipuss!

2009-04-18 @ 07:30:56
Postat av: Siv

Bilen så veldig fin ut! Ja, boardet ser fint ut det også. Men ellers synes jeg du er ganske bortskjemt mht at det ikke har blitt noe ut av dagen. DU HAR JO GJORT MASSE! Hilsen en som vil HJEM!

2009-04-18 @ 09:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0