Här står det still

Eller det kanske är mer rätt att säga att jag inte hinner blogga. Igår var jag till Stockholm och åkte klockan sju med Swebuss, det finns det säkert anledning att återkomma med en reflektion kring. Jag som är total novis varenda gång, skulle ta pendeltåget ut till Brandbergen, vilket såklart inte gick direkt. Men efter en del klurande så insåg jag att det skulle gå att kliva av i Handen (i stället för Västerhaninge som handlaren sade). Sagt och gjort. Jag klev av och så gav jag mig iväg gåndes i den riktning jag trodde var rätt.  Tänk att skogsorienteringsfömåga även fungerar i storstaden.

Det ska erkännas att jag vid ett tillfälle var tveksam. Jag var då inne på att ta en taxi om det  skulle dyka upp någon. Det gjorde det inte och plötsligt dök ett industriområde upp. Jag ruskade på huvudet och tänkte att det var märkligt att dom flyttat riksvägen som borde legat där. Hur som helst så fortsatte jag en bit till och där dök så vägen upp. Enligt min karta i huvudet skulle jag nu bara gå under den och sedan 500 meter norröver. Det visade sig vara lite fel. Väl uppe på andra sidan var jag framme vid bilfirman. Där blev det en timmes väntan, men sedan bar det av söderöver.

Med ny, blank och fin bil begav jag mig mot Mariefred och Stallarholmen. Jag skulle träffa Monica som hade ett fint Volvo orginallasträcke till salu och dessutom till ett mycket bra pris. Jag var lite tidig så jag tog en glass i väntan på att hon skulle dyka upp. Jag hann dessutom ta en tur runt och kika lite på samhället innan hon dök upp och vi avslutade affären.
 
Turen gick sedan över Strägnäs hem. En stad som jag jobbade rätt mycket i under ett antal år då jag var ambulanssjukvårdare. Det har förändrats mycket i och med motorvägen och om det är bättre eller sämre, det vet jag inte. Hur som helst passade jag på att ta vägen förbi Flen där det bjöds på eftermiddagskaffe innan jag därefter vände hem mot Västervik. Då, var det sena kvällen och Desmo, katten vår var glad att få komma ut.

Nu är dock nu som lillasyster brukar säga och eftersom det bär av till Norge för en veckas arbete så städas och packas det idag. Det ska säkert också lagas ett par matlådor. Desmo blir på pensionat denna gång då det bara är fem nätter som skall avverkas.



Nu ska jag äta.
Hörs

Kommentarer
Postat av: Fru G.

Men vaddå?!?! Får vi inte se bilder på bilen?

2009-04-21 @ 17:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0