Återigen en tur på Tjustleden

Eftersom det var så fint väder igår bestämde vi oss för att strunta i målning och slipning och i stället ge oss ut i skogen för att ta en lång tur och samtidigt äta lite grillad korv. Turen gick norrut efter Gamlebyviken och därefter gav vi oss in på Tjustleden som jag gått tidigare när Sivan var och jobbade. Vi gick förbi de sjöar som ligger där och upp till en utkiksplats där vi vände. Då var klockan bort mot ett och det drog ihop sig mot lunch.


Framme vid Tjustleden utanför Västervik

Jag hade planerat att stanna vi en av sjöarna där det fanns fina klippor, men eftersom vädret hade förändrat sig och blivit ganska grått besämde vioss för att gå till vindskyddet som jag visste låg lite längre bort. Här samlade jag ved medan Sivan gjorde upp eld. Hon är duktig på det. Därefter fick vi god grillad korv med bröd. rostad lök, senap och ketchup. Efteråt blev det såklart kaffe och en delad kexchoklad innan vi vände hemmåt.


Grillad korv och återigen i solsken

Turen tog nästan hela dagen och vi var inte hemma förrän klockan närmade sig fyra.

Kommentarer
Postat av: anna

gjorde rätt i att överge hemmet och ge er ut...ni ser ut att ha haft en fin dag!:)

2008-10-29 @ 21:07:30
URL: http://annatanker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0