Sliten på fredagseftermiddagen

Väl hemma från badhuset började Sivan med att spackla i hallen medan jag gjorde lunchen. Vi var båda svultna som vargar och då passade det bra med torsdagens köttfärs, skinka och beapizza till lunch.

Vi åt och när det var klart skulle jag lägga mig på soffan för att läsa "Vi i villa". Det var ett osedvanligt trist nummer med till största delen reklam. Jag blev bara trött och ropade därför på Sivan. Jag ville ha henne placerad framför mig så det blev lite varmt och gott där jag låg.

Hon snäll som hon är tog en fleecepläd och kom och lade sig på armen. Därmed var det godnatt för oss båda. Vi sov hårt och tungt och inte bara den lilla stunden som vi brukar. Nej nu vaknande jag med ett ryck och det var över två timmar senare. Mörkret höll på att sänka sig ute och den dagens planerade aktiviteter var över.

Nu regnade det och vi tog därför på oss regnkläder och gick ut. Turen gick genom det gamla sjukhusområdet på Gertrudsvik. Vi tittade på de områden som ny troligen ska bebyggas och ser att den som köper ett hus där troligen kommer få det väldigt fint med sjötomt och vacker utsikt över Gamlebyviken. Regent fortsatte ösa ner, men de tva rvarmt så det gjorde ingenting. Vi tog hela turen innan vi gick hem för att laga kvällsmat och titta på idol.


HerrE som är våt, men inte sur

Kommentarer
Postat av: anna

Kvällspeomenader i regn är mysiga....inge folk ute och så lyser det så fint i alla fönster.



"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!":D

2008-10-25 @ 13:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0