På tur i skogen

Återigen skulle jag välja mellan att gå/åka ner på byn, eller att ta en tur ut i naturen. Som vanligt blev det en tur här hemma i skogen eftersom jag bara inte kan stå ut med tanken på byn och centrum i Hønefoss. Så har det varit i snart två år och det ska otroligt mycket till innan jag kommer mig för att åka eller gå ner dit. Jag vet inte, men det vilar något tung, trist och skitigt över hela denna stad. I tillägg är det all trafik, alla köer, väntan och såklart, smutsen, dammet och föroreningarna som trafiken drar med sig. Dessutom är fok stressade och dom kör fort och alldeles för nära. Både varandra och mig som gångare när jag ska ta mig över på en eller annan gata.

Nej, i stället valde jag skogen bakom Hvervenkastet. Jag tog skogsstigen ner till storälva och sedan en annan väg genom skogen hem. Det blev lite av samma tur som jag brukar löpa. Men då har man dels ingen kamera med och man hinner oftast inte se sig om heller eftersom det är en god del rötter som man bör se upp för.

Turen tog lite över timmen och nu är jag varm och go. Nu återstår dusch, kvällsmat och kanske ett inlägg om ett eller annat som jag gått och funderat på.Har jag sedan tur får jag sova någon timme innan jobbet börjar.



Utisktspunkten Kungens utsikt i bakgrunden. Den stupar karaktäristiskt brant.



Ödetorp nere vid storelva


Färgranna eklöv


En stor ek mitt i gärdet. Notera den nästan kala norrsidan på trädet


Skogsväg och återigen, barr, barr, barr


Blåbärsris i höstfärg


Trädsvamp eller sopp som man säger här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0