Måndag, bara måndag

Gårdagen blev en märklig dag på något vis. Skulle man sammanfatta den  med ett ord skulle det vara ingenting.

Det var nämligen vad vi fick ut av den. Eller det kanske inte är rättvist för vi var på stan och vi åt som vanligt gott till både lunch och kvällsmat. Men sen blev det inte mycket mer vettigt gjort. Inte om man räknar praktiskt och fysiskt arbete som vettigt. Vi var på stan och flyttade lite pengar och trängdes med 1000 pensionärer på banken. Sen gick vi bara genom centrum påväg hem för att kika på folk och i skyltfönster. Sivan hittade ljung som senare planterades på framsidan av huset.


Sivan med sin nya Sjösala och ljung i cykelkorgen

I stadsparken hade nästan alla löv endera gulnat eller redan fallit till marken. Blommorna var kvar och hade bytits ut mot en hösttåligare variant.. Vackert, javisst. Vi tog också vägen förbi COOP och for inom Byggmax för att köpa gipsskruv till hatthyllan som jag haft lite problem med (har fortfarande).


Livsnödvändigt från COOP

Bakom stadsparken ligger Marieborgsskolan. Här stoppade vi för att ta ett kort.  En ny och väldigt spännande skola som jag hoppas är lika fin att gå i som den ser ut att vara. Att döma av banens ljudnivår utanför har dom kul där i allafall.


Marieborgsskolan i Västervik, ny och tuff

När det var gjort bakade Sivan och jag somnade bakom hennes rygg i soffan. Hon satt nämligen och bloggade och t yckte jag kunde lägga mig hos henne en stund. Det slutade som alltid såklart. Toppenskönt!

Kommentarer
Postat av: Siv dä

Märkligt att bygga ny skola med tinnar och torn men en annorlunda idé. - Dagar då man tycker att inget blir gjort är sköna dagar som man behöver ha ibland. Det är inte alltid resultat som ger lycka. Kramar!!

2008-10-28 @ 10:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0