Idol 2008

Nu är jag hyfsat med i serien. Den har förändrat sig en hel del sedan jag var hemma sist. Mer pengar, mer reklam, mer glitter och mycket, mycket mer styrd är förut. Man satsar helt modernt på tuffhet, även om juryn tycks vara rätt snäll och saklig i år.

Katrin med det konstiga efternamnet blir anställd för att vara tuff i kommentaren och får sedan sparken för samma sak. Allt efter sedvanligt tv 4 manér där man hela tiden blixtsnabbt svänger kappan efter vinden och tittarnas röster.


I torsdagens VT skriver reportern om Idol och reklamen. Hon har tagit tid ochn menar att det är 13 minuter Idol, 13 minuter reklam, 23 minuter Idol 6 minuter reklam, 20 minuter Idol, 8 minuter reklam, och sen fem minuter idol.  Då är klockan 21.26 och det är dags för rekla m igen. Därefter är det uppehåll för andra program och ......  reklam innan Idol fortsäter i ytterligare 15 minuter.

Kvar finns väl bara en sak att kommenter. Peter Jihde! När jag försvann ur landet började det skrivas om hans storhet som sportkommentator. Det måste ha varit dåligt med stjärnor det året för inte kan jag minnas honom som mer utstickande än någon annan. Idag har han blvit 37 år och idag är han defenitivt mer utstickande än andra. Detta tyvärr på ett negativt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0