Hungrig hankatt bytes mot ett kilo Zoega


Snäll och söt när han sover

Desmo har alltid, så länge han bott hos oss varit matglad. Det är i och försig en underdrift  eftersom han  oftast är helt fixerad i mat, vilket kan bli lite slitsamt. Speciellt som det i huvudsak är jag som lagar maten (vistas i köket) och får slita med honom när han är som värst.
I perioder så kan han hoppa upp på köksbänken 10 gånger i rad fast man omedelbart slänger ner honom eller jagar ner  honom. Han sätter i de perioderna klorna i benen när man står och lagar mat för att han ska få smaka, eller så kan han bita, eller sätta klorna i handen för att han får för sig att man har något ätbart där.

Detta är något som pågår i perioder och i dessa perioder är han helt hopplöst trist att ha att göra med. Likaså kan han gå runt och pipa oavbrutet när han får komma in, bara för att han vill ha annan mat än den som står framme (torrfoder). Dessa dagar brukar sluta med att han är Sivans katt, alternativt att jag håller honom ute.

Han får blötfoder en gångper dag och det är på morgonen. Det har fått till följd två saker. Det första är att i Desmos värld är det alltid morgon mellan klockan 08.00-21.00 och det andra är att han på morgonen plågar oss genom att just pipa oavbrutet och att hoppa upp på köksbänken, alternativt rusa in i kylskåpet fram till dess att maten är serverad.

Vi har lite olika lösning för detta, min levnadskamrat Sivan och jag. Jag ger honom frukost det första jag gör eftersom han sedan ska gå ut och göra morgontoalett och jag därmed är av med honom. Sivan som har en ängels tålamod när det gäller den katten (hon har bara en gång tappat tålamodet på honom, någonsin) Låter honom hållas medan hon gör sig i oprdning och t o m äter frukost. Är jag hemma har jag för länge sedan gett upp och endera gett honom, kommenderat Sivan att ge honom, eller kort och gott slängt ut honom.

Idag gick det såhär. Desmo skulle få mat och jag tog fram kattmatsburken ur kylen. Han kommer som en raket, eller stridsvagn farande upp på bänken för att gå direkt i burken. Det resulterar i att kaffakannan som står och kokar 8 koppar kaffe far omkull och det är kaffeöverallt. PRECIS ÖVERALLT!!.


Kaffe, kaffe och kaffe, bänkar, skåp och golv, överallt m a o.

Du kan tra att han åkte ut. Nu är det Sivans katt i många timmar och han gör nog bäst i att hålla sig på gott avstånd från mig idag.

Kommentarer
Postat av: systeryster

Tur för Desmo att han bara blev en utekatt, och inte en skållad katt! Han är för söt!

2008-10-27 @ 13:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0