Födelsedagen

I går fyllde jag år. Jag har aldrig varit något för födelsedagar. Varken min egen eller andras tyvärr. Genom åren har jag försökt engagera mig, bli en bättre människa (eller är det sämre) och komma ihåg och visa intresse för folks födelsedagar. Jag har ju förstått att de betyder en hel del för de allra flesta, även dom som säger att dom inte vll bli uppvaktade.

Så jag är med en gång eller två, minns födelsedagen och uppvaktar. Kommer oftast på någon fin och fyndig present men sedan är jag där igen. Glömmer bort och trots att jag vet att jag borde skriva upp alla jag känner och när dom fyller år så kan jag inte förmå mig.

Jag vet kort och gott inte vad det är vi firar. Att vi är födda? Att vi blivit ett år äldre? Att vi finns? Jag anar inte!

Igår var det i alla fall min tur. Sivan hade laddat med trevliga brev över hela huset (eftersom hon är i Norge) och i tillägg gömt en påse med lite smått och gott till födelsedagen. Likaså fick jag en fin present i måndags när vi var samman i Norge. Sedan fick jag ett par mail, ett antal sms och så några som gratulerade på bloggen.

Jag säger tack för det. Det var alldeles lagom på det viset. Om man nu ska gratulera alltså. För kom ihåg....
Skulle du glömma bort min födelsedag så är det helt okej. Jag kommer troligen glömma bort din också.

Det viktiga i saken är.... ATT VI INTE GLÖMMER BORT VARANDRA!!!

Kommentarer
Postat av: Petra

Födelsedagar är svårt, jag har fått det från dig tror jag. Men jag kommer ihåg dig, mamma och christoffer.

Och jag förväntar mig nog att du kommer ihåg vilken dag din enda och underbara dotter kom till världen och förändrade hela ditt liv. =D

Men du har det ju iof ganska enkelt, min födelsedag har ju fusk med alla hjärtan.



Kram!

2008-10-16 @ 11:17:18
Postat av: Siv

Hadde du ikke fått gaver og sms, mail, brev rundt i huset og kommentarer hadde du blitt skikkelig lei deg. Det er jeg sikker på. Heldigvis er du bortskjemt!

Kyss fra norsken.

2008-10-16 @ 14:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0