Diverse smått och gott

Idag läser jag med förvåning om hur svenska byggjobbare plötsligt har försvunnit. Det är såklart en otroligt sorglig historia på ett sätt, men det är föga förvånande at läsa om att man misstänker kopplingar till svartjobb, skulder och andra kriminella uppgörelser. Det är väl ingen som blir förvånad över om byggbranschen ta steget fullt ut och börjar trassla in sig i grövre kriminalitet. Det är stora pengar de handlar om och som alltid då finns det element som inte skyr några medel.

Det andra vi kan läsa av intresse är att bankerna är föga intresserad av at låna ut pengar. Igår på tv visades dataföretaget som ville låna två millioner för att anställa två nya medarbetare och bygga ut sin verksamhet. Det gick väldigt bra för företaget men icke sade nicke. Pengar fick man inte låna. Sååå, vad ska vi ha bankerna till? Detta blir något för regeringen att fortsätta titta på. Ingen utlåning, ingen fart på ekonomin. Enkelt som så.
Att sedan jag vill låna en halv million eller så, det har väldigt lite med saken att göra :-)

Jag fick  ett mail från Sivan som är i Norge och jobbar. Hon skrev att jag skulle gå till skåpet på sovrummet och titta bakom den vänstra dörren. Där stod en påse med lite av hvert. Det var presenter, det var vin och det var godis. Hon är kvinnan hon!

Annars hade jag tänkt dagen inomhus och med spackel och slipmaskin. Det skulle vara grätt idag, men när jag tittar ut är det som de flesta dagar blått, blått, blått. Vi får se framåt lunch. Fortsätter det vackra vädret blir det troligen i stället att packa ryggsäcken och bege mig ut i skogen. Lunch med stekta ägg på smörgås och starkt kaffe.

Sen behöver jag tips. Ett gott tips på färg. Det är badet på övervåningen som ska målas så fort hallen, trappen och tv-rummet är klart. Nu är det blå väggar och gult golv. Golvet är okey och får vara kvar tills vidare, men väggarna är lite dåliga eftersom man tagit bort limhängare som också dragit med sig färgen. Badkaret som står ska säkert ut och i stället blir det duschkabin. Det är bara frågan vilken färg på väggen. Ljust är alltid snyggt. Vad tycker du? Tips?


De blå väggarna som ska byt färg



Gult golv som ska behålla färgen

Kommentarer
Postat av: Fru G.

Svårt med färger. Det finns ju så många fina. En varm röd passar med golvet & så köper du lite indiska lyktor & prylar & så har du ett orientaliskt badrum. Eller en skön grön blir lite lugnare, passar också okej till mattan, som en blomma fast tvärtom.... Jag tror inte på vitt, eftersom då kommer mattan att bli alldeles för framträdande. Tror förresten att det är din födelsedag idag. STORA grattiskramar!

2008-10-15 @ 09:40:19
Postat av: Pappis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Godmorron!!!! Ett ljust badrum är väl inte fel,det brukar vara dåligt med fönster där.så mycke ljus är alltid bra. Ett stort G R A T T I S på födelsedagen önskar vi förståss,snaska på godiset Å smutta på vinet i kväll.ha det. Bosse Å Siv.

2008-10-15 @ 09:41:22
Postat av: Gro

Jeg synes du skal ha gusjegrønne vegger på badet!

2008-10-15 @ 18:56:23
Postat av: Sivan

Jeg synes du skal ha lyse vegger. Hvite eller eggeskall!



Puss och kram

2008-10-15 @ 18:58:00
Postat av: Vi i Vikersund

Gratulere med 48 års dagen! Hele dagen er din hele dagen!

2008-10-15 @ 18:59:35
Postat av: HerrEriksson själv

Jag säger tack och tack, tusen tack för gratulationerna.

2008-10-15 @ 21:54:08
Postat av: systeryster

Jag gillar i o f s både mörka-murriga och ljusa-lätta färger. Men i längden tror jag på de ljusa. Om du kollar på t ex Alcros hemsida, http://www.alcro.se/inredningskollektionen.aspx?inne, kan du klicka upp en nyans och sedan lägga den intill din golvbild. Då kan du få ett första intryck, före provmålning.

Gillar själv nyanserna runt äggskal, duggregn och kalk.

Själva ska vi måla golvet i Idas hus och sovrumsdörren. Men det blir vitt som vanligt ;)

2008-10-16 @ 09:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0