Att köpa begangnad bil

Sivan och jag har sedan en tid tittat efter bil Vi hade i princip bestämt oss för en Volvo V70 men så tänkte vi att "va fasen" ska vi ha så stor bil till bara för att nyttja hela utrymmet någon gång i bland? I stället bestämde vi oss för att en lite nyare S60 var bilen för oss.

Det var tills vi tittade på film om Irene Huss där hon åkte omkring i en liten sporty C30. Vi fick fart och började kika på nätet och helt plötsligt var det bilen för oss. Vi fann en i Västervik med 2.4 litersmotor. Såklart var det bilen vår. I alla fall maskinellt. Färgen var helt fel på den lilla bilen, men nu visste vi vad vi var ute efter.  Nu har vi återigen börjat fundera. Är det vettigt med den stora motorn i den lilla bilen. Skulle det inte räcka med 1,8 eller 2 liter?

I går när jag var ute fann jag i alla fall denna. Just en  sådan vill jag ha. Undantaget att just denna hade 1.6 liters motor.
Det tror jag kan vara lite snålt. Hur som helst så köper man ju inte en bil i Norge. Priset i Sverige på en likadan med den stora motorn är ca 160 000. Som du kan se så ska dom ha 100 000 mer här plus att dom alltid tar nyregisteringsavgift. Här på nästen 16 500. Ett bedrägligt beteende som alla utom köparen tycks vara nöjda med. För varje gång bilen går in på firma avregisteras den och sedan får man registrera den på nytt precis som när den var ny.







Hur som helst. En fin och härlig bil är det i alla fall..


God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0